Superr Girll


Love.
Wednesday, September 7, 2011 | 11:17 AM | 0 Words


When you truly love someone and the relationship breaks one is totally disappointed. There is no hope left and everything around seems to look dull and boring. Love is a wonderful feeling and can be at times painful. Love can make ordinary things look extra ordinary. express love at that point of time when love has changed and you just begin to hate the person whom at one point of time you loved so dearly. Things can change at any time as it is said time and tide wait for none. So don't wait for expressing love. 

Hello people :)
Hari ni nak cerita pasal "cinta". Apa maksud cinta? Makanan kah? Minuman kah? Mainan kah? No no no. Cinta  is apabila seorang perempuan dan seorang lelaki suka sama suka, dan depa percaya yang depa boleh bahagia, pastu couple. Itu maksud cinta. #memnadai je aku ni. Entah lah. Aku pon tak paham apa maksud cinta. Korang click dekat SINI. Haa, bace lah puas puas. Aku dah baca dah. And now baru aku paham. Cinta ni bukan boleh senang senang je nak buat main main. Dalam setiap perhubungan, dua dua pihak kena bagi kerjasama. Kalau dua dua ego, macam mana nak bahagia kan? Hmm, bukan senang nak cari cinta sejati dah sekarang. Semuanya couple tepaksa, sengaja nak pergunakan someone tu. Ish2. 

    Sometimes, couple kita ni dia tak suka dikongkong kan? Korang ngat kapel korang takdek life ke? Zaman sekarang ni hidup belajar, kerja semua tuh perlukan pergaulan. Bukan secara sumbang ye. Tetapi melalui landasan yang betul la. Da nama pown KAWAN, buatla cara berkawan. Tapi kadangkadang kapel kita ni tak sedar diri ! Bila da bagi betis, nak peha. Orang x larang berkawan nak melebihlebih pulak tergedik tergatal. Ahaiii... Susah kan? Sebab manusia ni macammacam. So, bila kita dah ada orang yang cinta and sayang kita tuh bersyukur lah. Kadangkadang ada je ujian datang. Ada mamat ensem nak ngorat. Ade awek cun gile babeng ngorat. Kadangkadang hati ni jahat gak terdetik nak cakap NAK. Tapi nasiblah akal masih waras kan kan kan. Kawan sudahlah. Hmm, kalau aku punya couple paham perasaan aku, jaga hati aku, aku takde lah kesah sangat dia nak sembang dengan sape pon. Tapi  dia dah melampau sangat. Mcm tadi lah, bagi betis nak paha. Aku tumbok muka berdarah jugak kang. 

    Kalau dah takde jodoh tu, kalau boleh tak payah la nak balasbalas dendam ni semua. Selalunya pompan ni hati lebih lembut dari lelaki. Even dia yang mintak putus sekalipun or dia yang diputuskan dia still ok dan boleh terima keadaan dan boleh terima lagi sebagai kawan. Tapi kebanyakan lelaki lebih ego dan terus membenci tak kira lah dia yang memutuskan atau diputuskan. Haha.Mungkin itu cara lelaki untuk melupakan, dengan membenci. Pompan? Ape lagi senjata yang dia ada melainkan air mata. :') Cinta ni kadang kadang tak boleh dipaksa kan. Kene redha je lah dengan apa yang kita dapat. And, aku rasa takde sape yang sesuai dengan aku sekarang. Mayb aku ni terlalu mengongkong si couple ni. Hmm, tu pon untuk kebaikan dia jugak. Kalau nak biar je apa yang dia nak buat, nanti org cakap kita tak reti jaga couple kita pulak kan? Haiyoo. Kalau dua dua paham antara satu sama lain, inshaAllah dorang akan kekal lama :) 


   Cinta ni memang menyakitkan betul? Setiap malam kalau tak menangis teringatkan si couple tu memang tak sah kan? Yeaa, aku tahu. Sometimes perempuan ni dia kuat touching sikit. Gaduh sikit nanges, gaduh sikit nanges. Yang si laki ni pulak boleh pulak enjoy padahal si perempuan tengah menangis teringatkan dia. Ish2. Memang tak patut. Ye lah, jodoh pertemuan di tangan Allah swt. Kalau yang mana ada sekarang tuh hargai lah sebaikbaiknya. Mana yang dah x da tuh, lupalupakan lah. Life must goes on. Percaya pada jodoh yang ditentukan oleh Allah. Banyakbanyak lah berdoa. Janganlah nak buat kerja gila.Walaumacamane pown, kalau anda tengah kapel sekarang janganlah terlalu yakin sangat dia tuh akan jadi pasangan hidup kita sampai mati sebab semua tuh kerja Allah. 


Okay, that's all for now. Renung renungkan lah :')




-Past- | -New-