Superr Girll

Holiday Trip :D
Wednesday, June 15, 2011 | 1:22 PM | 0 Words
Yoo Assalamualaikum ;D
     Malam ni titew nak citew pasal holiday trip titew pegi terengganu dengan kelantan hari tuu. Perhh perhh. Hari ahad tu baru balik manjung. Okay, aku nak cite dari first sampai akhir. Mula mula, pukul 8 mlm hari Rabu gerak pegi Ipoh (kmpung aku). Dalam pukul 11 mcm tu sampai. Then pegi rumah tok dulu. Tidur. Pukul 3 pagi baru bangun balik. Siap siap nak pegi rumah pakcik aku sebab bas dah tunggu dekat sana. Aku orang paling excited sekali tau tak? Haaa ;D aku dari sampai Ipoh tu tak tidur pun. Berjaga sorang sorang tengok tibi. Orang lain semua dah tidur. Haha. Last last pukul 2 aku tidur jugak. Lepas tu dlm pukul 3 mcm tu telefon rumah tu bunyi. Adik sedara aku call. Suruh siap siap. Pastu ayah aku kate 'bangun bangun bangun'. Aku tengah sedap sedap tidur dia pegi kejut. Tapi disebabkan excited nak naik bas ni, aku bangun jugak :D

Semua siap siap, angkat barang dlm keta. Pastuu gerak pegi rumah pakcik aku. Bas dah tunggu depan rumah. Okay, act tu bas sendiri sendiri okay. Family je yang naik bas tuu. Haa, best sangat! Aku terus naik bas cari adik sedara aku (aliaa balqis). Dia sampai dulu. So, kiteorang pilih tempat mana yang best. Last last duduk dekat depan. Pastu kena halau. Makcik aku cakap 'budak budak duduk belakang ye. Biar orang tua duduk depan'. Dalam hati aku cakap 'sedar pun dah tua.' Huaa huaa huaa :P Pastu belah pegi duduk tempat lain. Aku duduk tepi tingkap. Hihihi. Lepas tu dah bas gerak. Start lah projek aku bila dalam bas. Haa, aku tidur le, ape lagii. Hahaha. Tidur tidur tidur. Aku taktau jadi apa dalam bas time tuu. Pastu aku bangun kejap. Aku usyar orang belakang tengah tidur. Hahahaha. Best kud. Macam macam dorang buat. Pastu aku gelak sorang sorang. Then aku tidur balik. Pukul 5.30 macam tu berhenti dekat masjid. Solat subuh. Lepas solat pegi singgah restoran. Makan sikit. Pastu gerak lagii. Tengok tengok dah sampai Terengganu.

Kiteorang pegi makan dekat mana tah. Tempat tu dekat dengan Masjid Kristal. Makan makan makan. Then pegi naik train. Pusing2 jalan jalan dekat masjid. Perrhh, BEST! Lawa gilaa. Nak jakun lah kan? First time sampai sana. Wkakaa. Lepas dah habis tuu pegi check in hotel. Nama hotel tu Hotel MidTown. Lawa lah jugak. Bila dah sampai, bawak turun semua barang. Masuk dalam hotel. Pastu cari bilik. Family aku dapat dua bilik. Ayah, ibu, aiman, nilam satu bilik. Aku dgn kakak aku satu bilik. Perhh, best gilaa vavi dapat bilik yg private. Takd parents! Fuyoo. Haha. Pastu aku ajak adik sdara aku dgn kakak sdara aku join duduk bilik tu. Pastu petang tu pegi Pantai Batu Buruk. Mula mula naik kereta kudaa. Pastu jalan2 tepi laut. Aku dgn adik sdara aku main ombak! Best sangat. Pastu balik hotel balik. Malam tu pegi makan. Dekat mana tah. Makan makan makan. Pastu pegi pasar ape tah. Time tu buipren aku call. Ohemjayy. Cakap cakap cakap. Pastu dh nak balik hotel. Jalan kaki. Lintas jalan, time tu dah la tgh ckp dgn dia. Aku suruh dia call nnt dia tak nak. Haiyoo. Then sampai bilik, tak habis2 lagi sembang. Aku duduk dkt blakang pintu ckp dgn dia. Lama gilaa dating dlm phone :D Pastu dia merajuk pulak -__- Penat nak pujuk dia. Pok pek pok pek. Dia kata dia nak tido. Kbye, love youu. Pastu aku dok atas katil sembng dgn kak sdara ngn kak aku. Adk sdara dh tido. Haha. Pastu pukul 3 mcm tu tidoooo.

Esoknya aku bangun pukul 5.30. Aku sorang je bangun. Yang lain semua tidur. Aku tunggu sampai pukul 6. Pastu aku pegi bilik mak aku. Mak aku dah siap mandi dah. Then mak aku suruh kejut kakak kakak tu semua. Dorang bngun, then smayang. Pastu tidur balik --' Tidur pakai telekung plak tuu. Hadoihh. Aku lari pegi bilik mak aku cakap 'ibu!! dorang tak nak bngun. Lepas smayang dorang tidur balik!! '. Mak aku call num bilik aku. Pastu aku tak angkt. Biar je dia bunyi. Bising sikit. Then baru dorang bngun. Aku org first mandi. Then siap siap. Gosok baju. Pukul 7.30 kemas kemas barang. Then gi breakfast dkt bawah. Banyak gila makanan. Aku makan puas puas. Haha. Nasi goreng, mee goreng, mee kari, air oren, air nestea and mcm2 lagi. Haa, tu pasal gemuk dah ni xD Pastu 8.30 check out. Angkat beg masuk dlm bas. Then gerak pegi Kelantan pulaa :D Dalam bas, tengok cite Harry Potter. Best! Dari ipoh sampai nak balik ipoh balik, tengok cite tu dari yg dia kecik sampai besar. Layann. Then aku tidur. Dlm pukul 2.45 mcm tu smpai Kelantan. Terus pegi hotel check in. Bilik yg family aku dpt besar. Tapi tak best duduk dgn parents. Haha. Then semua adk bradik aku kebulur tak mkn tenghari lagi. Mak aku suruh beli nasi dkt bawah. Turun turun, tengok dah tutup. Then melencong pegi 7eleven. Seberang jalan je. Pastu kakak aku cari maggi cup 5. Aku dgn aiman amik slurpee sorang satu. Macam2 kiteorg amik. Mak aku bagi rm30. Haha. Pastu balik bilik. Baki ada 2.10 je. Haha. Nasib parents tak bising.

Then kakak aku mask lah maggi. Pukul 5 jiran aku yg dulu tu call ayh aku. Tanya ada dkt mana. Ayh aku ckp dkt Hotel Azam. Pastu 20 minit lepas tu dorang sampai. Aku dgn kak aku turun dulu. Salam salam. Hihi. Aku malu doh, lame tak jumpa deme. Pastu ayh dia bwk kiteorang jln2 kelantan. Bestt. Naik kereta wish sumbat 12 org. Aku, kakk aku, kwn aku tu dgn kakak dia dok blakng skali. Pastu pegi Pantai Cahaya Bulan. Tangkap gmbr banyak banyak. Lepak 30 minit dkt situ. Then pegi makan pulak dekat Syam Restoran. Mula mula sampai, aku ingat kan hotel. Rupanya restoren. Lawa gilaa. Macam mkn dlm hotel lah. Makan makan makan. Pastu semayng dkt surau situ. Then pegi rumah jiran aku pulak. Makan, minum. Pastu masuk bilik dia onlinee. Then dah nak balik. Ayh dia hantar kiteorg balik hotel balik. Sebelum tu singgh wakaf che yeh pulak. Jalan jalan. Pstu sampai hotel. Salam salam, peluk peluk, lambai lambai. Pastu masuk bilik. Tidoo.

Esok pagi mak aku bukak semua lampu. Org tengh sedap tido pegi kejut. Then bangun jugak. Smayg. Mandi. Pukul 8.30 check out. Angkut barang  dlm beg. Sblum balik singgah Rantau Panjang. Tetiba pulak tengah jalan2 tu terserempak dgn family Azriel. hahaha. Pastu bapak aku smbng dgn bpk dia. Mak aku smbng dgn mk dia. Aku buat derk je. Pastu salam salam, dia dh nak balik. Sambung balik jalan. Apa yg aku nak semua aku rembat. Haha. Pastu dah, gerak balik ipoh. Hmm sedihh :( Pukul 3 ptg gerak gi ipoh. Pastu singgh mkn dkt restoren mane tah. Pukul 8.30 sampai ipoh. Turun kan barang. Masuk brang dlm kete. Pegi rumah tok aku. Tidur sana. Pastu pukul 10.30 keluar makan. Pastu tidoo. Esok mak aku ade class dkt Open University. Ptg Ahad pukul 5.30 baru balik mnjung. Sampai mlm pukul 8.45. Singgh makn 'nasi aym mama'. Pastu balik rumah. Tidoo.

* Hahahhahahahaha. Panjang kan cerita aku? Boleh buat karangan. Perhh. Haha. Nak bace bace, tak nak bace sudah. Wkakaka. Dah lah, aku nak makan ni. ByeByeBye <3